Klantlogin

Hier vindt u de login mogelijkheden van onze portals en online services. Selecteer de gewenste dienst en log in met uw persoonlijke inlogcode.

Heeft u nog geen inloggegevens?
Neemt u dan contact met ons op.

Neem contact op

Actueel

Nieuws | Geplaatst op 23 december 2020

Bij Wim ben je verzekerd van een persoonlijke behandeling

Op 12 december 1983 begon Wim Wenning onder de vleugels van Jan Bijdevaate. Op dat moment bestond het team van Bijdevaate uit vijf man en was Wim verantwoordelijk voor de verzekeringen. Hij specialiseerde zich door opleidingen te volgen en zijn kennis te verbreden. Vandaag de dag is hij de grootste aandeelhouder van Bijdevaate Verzekeringen met kantoren in Zierikzee, Middelharnis en Zevenbergen en onderneemt hij met de focus op klanttevredenheid én controle.

Er is veel gebeurd

In 1996, 1999 en 2001 namen we kantoren over in Middelharnis, Zevenbergen, Zierikzee en Brouwershaven. In dat laatste jaar ontstond bij mij ook het idee dat ik het bedrijf van Jan over wilde nemen. Ik wist dat zijn kinderen niet de ambitie hadden om het kantoor over te nemen en ik wilde mijn kans niet voorbij zien gaan. Ik wilde ook zeker voorkomen dat er een groot kantoor zou komen en de boel op zou kopen, daar worden kantoren door ontwricht.

Toen ik Jan voorstelde om het kantoor over te nemen, moest hij daar even over nadenken. Hij ging eerst op vakantie, maar toen hij terugkwam zei hij “Wim, werk de plannen maar uit.” En zo ging het ook, we kwamen met een plan en in 2002 nam ik samen met twee compagnons en ZLM Verzekeringen het kantoor van Jan over.

De kracht van Bijdevaate

Iedereen kan bij ons terecht voor verzekeringen, hypotheken en financieringen. We verzorgen werkzaamheden voor grote zakelijke spelers, maar de particulier die een verzekering af wil sluiten krijgt van ons ook alle aandacht die nodig is. Want wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.

We staan dicht bij de mensen, dat is onze kracht. Ik hou van klantcontact, het is belangrijk om mensen serieus te nemen, het mag absoluut niet voelen alsof je aan het lijntje wordt gehouden. Bij grote kantoren krijg je vaak eerst een keuzemenu “kies 1 voor dit en kies 9 voor dat”. Daar zakt mijn broek echt van af, zo lang ik de baas ben wordt er niet met bandjes gewerkt.

Ik doe dit werk nu 37 jaar, dus ik heb al veel gezien en ik durf te zeggen dat ik een goede inschatting kan maken van hoe het werkt. Echt persoonlijk contact met de klant is essentieel, je moet je klant blijven opzoeken. Zo maak ik met bijna alle zakelijke klanten die ik heb jaarlijks een afspraak voor een bezoek. Samen kijken we of en wat er moet veranderen.

Digitalisering, controle én klanttevredenheid

We werken voor alle drie de kantoren met één systeem. Daarmee maken we bijvoorbeeld de polissen, nota’s en groene kaarten. Voor dit systeem hebben we zelf een stuk maatwerk ontwikkeld, hierdoor kan bij ons alles digitaal. Voor de klanten die de correspondentie liever per post ontvangen is dat natuurlijk ook geen probleem. Ruim 80% van onze klanten wordt vandaag de dag per e-mail geïnformeerd. Dat is niet alleen sneller, maar scheelt ook gewoon in de kosten.

We luisteren naar wat er leeft bij een klant en vragen als “waar betaal ik nou eigenlijk voor” of “waar ben ik nou eigenlijk voor verzekerd” proberen we zoveel mogelijk te voorkomen. Inzicht is belangrijk, een klant vindt bij ons geen vage omschrijvingen, maar duidelijke specificaties. Onze klanten kiezen zelf of de betalingen apart geïncasseerd worden, of dat ze deze liever samenvoegen tot één incasso. Vooral ondernemers willen graag één incasso, dat scheelt niet alleen uitzoekwerk, maar zorgt ook voor minder administratief werk.

De controle op de klanttevredenheid is voor mij van levensbelang. Niet alleen in Zierikzee, maar ook op andere kantoren houd ik continue de vinger aan de pols. Er is niets wat me ontgaat, dat is wat mij betreft ook nodig als je je ambities waar wilt maken en die ambities die zijn na al die jaren nog steeds enorm!

2020 is voor ons een belangrijk jaar!

Van de originele samenstelling had alleen ZLM nog een aandeel in Bijdevaate, in 2012 is Michel Coolbergen daar als aandeelhouder bijgekomen. ZLM benaderde mij in december van 2019 met de vraag of we de aandelen niet over wilde nemen. Dat is in september van dit jaar gebeurd, Michel en ik zijn nu de enige twee aandeelhouders van Bijdevaate Verzekeringen. En dat in coronatijd!

Ik moet daarvoor ook een compliment maken naar Theun, Alexander en het team van WEA. Zij hebben een belangrijke rol gespeeld in de overname en financiële afhandeling. Tussentijds zijn we ook gebruik gaan maken van Joost. Al weet ik exact wat er speelt in ons bedrijf, ik kan nu in één oogopslag data van voorgaande jaren en prognoses voor de komende tijd zien. Dat helpt bij het ondernemen en maken van beslissingen.

Doelen stellen en halen.

Met Bijdevaate heb ik een doel, daar zijn we nog niet, maar we zijn wel goed op weg. De laatste tijd zetten we ook in op het vergroten van onze maatschappelijke betrokkenheid. Zo zijn we dit jaar hoofdsponsor geworden van het eerste team van Bruse Boys en sponsoren we het eerste damesteam van MZC’11. Zo zorgen we ervoor dat jullie de komende jaren zeker niet minder van ons gaan horen én zien, beloofd!