Klantlogin

Hier vindt u de login mogelijkheden van onze portals en online services. Selecteer de gewenste dienst en log in met uw persoonlijke inlogcode.

Heeft u nog geen inloggegevens?
Neemt u dan contact met ons op.

Neem contact op

Klantverhalen

Klantverhalen | Geplaatst op 30 maart 2021

Justin werkt aan details die klanten soms niet eens zien

Op 6 maart 2016 schreef Justin Van De Velde zich in bij de kamer van Koophandel met zijn bedrijf Auto Care Service (ACS). Hij was op dat moment fietsenmaker en had kort daarvoor nog het plan om het bedrijf van zijn vader over te nemen. Justin is gespecialiseerd in het mooi(er) maken en beschermen van vaar- en voertuigen. Een “one stop shop” waar je terecht kunt om je vaar- of voertuig in een perfecte visuele staat te krijgen.

Van fietsenmaker naar specialist in het behandelen van vaar- en voertuigen

In 2008 ben ik een BBL-opleiding gestart als fietsenmaker bij een fietsenwinkel in Domburg. Geen verrassende keuze misschien, als je weet dat mijn vader een eigen fietsenwinkel heeft in Koudekerke. Het is al bijna 100 jaar een écht familiebedrijf waar mijn overgrootvader mee begonnen is. Lange tijd was ik van plan om het bedrijf over te nemen, maar door de komst van grote webwinkels die steeds groter werden in de verkoop van fietsen én mijn hobby/passie voor vaar- en voertuigen heb ik anders besloten.

Gestart als hobby

Hard werken, zuinig zijn op je spullen en er goed voor zorgen. Dat heb ik van huis uit meegekregen en dat heb ik ook goed in praktijk weten te brengen. Uren, soms dagen bracht ik vanaf mijn twaalfde in de garage van mijn ouders door. Dat begon met mijn eerste brommer, schoonmaken, polijsten en waxen. Met de zorg voor mijn eerste auto ging het niet veel anders. Ook daar besteedde ik veel werk aan, zodat die er perfect uit zag. Dat deed ik met een frequentie waardoor de buren grapten “dat er nog lak op zit”.

Toen vrienden van mij, die een eigen autobedrijf hebben, aan me vroegen of ik een BMW 5 Serie met flinke krassen aan wilde pakken, greep ik dat met beide handen aan. Ik nam twee dagen vrij van mijn werk en ging ermee aan de slag. Ze waren verbaasd over de kwaliteit en precisie van mijn werk en vroegen me of ik ze daar niet vaker mee kon helpen.

Zo begon het schuren, polijsten, waxen en coaten. Steeds meer mensen wisten mij te vinden en zo verruilde ik de garage van mijn ouders voor een werkplaats van zo’n 100 vierkante meter.

Hindernissen

Dat ging niet vanzelf hoor, ik heb mezelf natuurlijk moeten bewijzen. De eerste periode hield ik mijn baan, dus werkte ik daarnaast aan het opbouwen van mijn bedrijf. Dat resulteerde in een werkweek boven op mijn werkweek. Vrijwel al mijn vrije tijd en alles wat ik verdien heb ik tot op heden in mijn bedrijf gestopt.

Vrienden van mij zeiden wel eens dat ik nooit tijd had om ergens mee naartoe te gaan. Dat vond ik natuurlijk wel eens jammer, maar als ik kijk waar ik nu sta is dat het meer dan waard geweest. Ik heb een mooi bedrijf en ik mag iedere dag doen wat ik leuk vind. Inmiddels ben ik ook verhuisd naar een grotere werkplaats van bijna 400 vierkante meter om ook stalling mogelijk te maken.

Belangrijk werk

Het belangrijkste aan mijn werk vind ik dat de klant waarde hecht aan het werk dat ik voor ze doe. Als je bij mij bijvoorbeeld met een auto komt en je bent van plan om iedere week door de wasstraat heen te gaan ben je na een half jaar weer bij mij terug. Dat vind ik eigenlijk zonde van mijn werk en is het misschien beter om geen zaken te doen.

Dat past ook bij mijn visie, klanten moeten bij mij willen zijn om hun auto tot in het laatste detail te zien schitteren. Mijn doel is dan ook om de naam in Zeeland te worden op het gebied van detailing. Als een potentiele klant denkt “mijn vaar- of voertuig ziet er niet meer uit” moeten ze op datzelfde moment aan mij denken. Werken met klanten die een voorliefde hebben voor hun auto en die optimaal bedienen. Zorgen voor de waardering, daar ga ik zelf goed op. ACS is geen poetsbedrijf, maar een detailbedrijf. En dan moet alles kloppen, tot in de kleinste details.

WEA

Dat moet ook zo zijn bij een accountant. Mijn contactpersoon bij WEA is Frans Provoost, zelf ook autoliefhebber en inmiddels zelf ook klant bij mij. Dat is leuk, want ook Frans zag mij in het begin als een soort van poetsbedrijf en zoals ik al aan heb gegeven, dan doe je mijn werk wel een beetje tekort. Dat is inmiddels wel anders. Ik vind het fijn dat ik met een adviseur samenwerk die niet alleen naar cijfers kijkt. Hij begrijpt wat ik doe en dat vind ik prettig werken. Hij voorziet me van advies en helpt me bij het maken van beslissingen om iets wel of juist niet te doen.

Met de stuurinformatie van WEA en het doel van mijn bedrijf heb ik de afgelopen 5 jaar mooie stappen gemaakt en kijk ik er naar uit om het beste detailbedrijf van Zeeland te worden.