Klantlogin

Hier vindt u de login mogelijkheden van onze portals en online services. Selecteer de gewenste dienst en log in met uw persoonlijke inlogcode.

Heeft u nog geen inloggegevens?
Neemt u dan contact met ons op.

Neem contact op

Klantverhalen

Klantverhalen | Geplaatst op 11 januari 2024

We dragen zorg voor zekerheid in de mobiliteit van onze klanten.

Bij de Nobelpoort kun je terecht voor het kopen van nieuwe auto’s en occasions van de merken Peugeot en Citroën en bieden ze zowel particulieren als zakelijke rijders de mogelijkheid tot lease aan. Daarnaast hebben ze een eigen werkplaats waar ze reparatie- en onderhoudswerkzaamheden uitvoeren aan vrijwel alle merken én ze hebben een eigen tankstation en carwash!

De Nobelpoort is een echt familiebedrijf.

Daniëlle van Ast neemt de verantwoordelijkheid voor de mensen in het bedrijf en de tevredenheid van de klanten. In 1970 werd het bedrijf opgericht door mijn schoonvader Kor van Ast en zijn twee compagnons. Ze starten vlak bij de Nobelpoort, de bekende poort bij ons aan de overkant. Dat verklaart ook meteen waar onze bedrijfsnaam vandaan komt. In de loop der tijd hebben de twee compagnons het bedrijf verlaten en inmiddels is mijn man Robert volledig eigenaar van de Nobelpoort, waar hij ook alweer 30 jaar werkzaam is.

Een ondernemersfamilie.

Onze kinderen zitten niet in het bedrijf, maar ze zijn wel betrokken. De oudste twee, onze dochters Annerienke en Brigitte, hebben allebei jaren op zaterdag in het bedrijf gewerkt. Auto’s poetsen, waskaarten verkopen en auto’s afleverklaar maken. Sander (jongste zoon) volgt een opleiding aan de IVA Businessmanagement Automotive en werkt op vrijdag en zaterdag mee in ons bedrijf en is ondertussen zijn eigen autopoetsbedrijf aan het opstarten. Onze oudste zoon Koen is de enige uitzondering en heeft niet in ons bedrijf gewerkt. Hij heeft van kinds af aan een passie voor houtbewerking en is daarin zijn eigen bedrijf in maatwerk meubels en interieur gestart.

Naast de jongens zijn ook onze dochters actief als ondernemer. Annerienke is interieurstylist en Brigitte en haar man hebben een uitzendbureau. Het zal je dan ook niet verbazen dat ons kantoor is gestyled door onze dochter en Koen zijn kunde terug te vinden is in het interieur. Zo leveren ze allemaal op hun eigen manier een bijdrage aan het bedrijf.

Bij de Nobelpoort houden we het graag persoonlijk.

We hebben een hecht team van 12 fulltimers, 6 parttimers en een aantal scholieren die de weekenden en in de vakanties werken. De grootste uitdaging is het vinden van nieuwe mensen en dan vooral technische mensen. Er wordt ons regelmatig gevraagd of we de transitie naar elektrische auto’s bijvoorbeeld geen uitdaging vinden, maar dat is goed bij te houden. Daarin worden we ondersteund door Stellantis, het moederbedrijf van onder andere Peugeot en Citroën. Het gaat dan niet alleen om nieuwe ontwikkelingen, producten en informatie, maar ook cursusaanbod en trainingen voor onze mensen zodat het kennisniveau hoog blijft.

Op die manier waarborgen we ook de kwaliteit van onze dienstverlening. Wij vinden het belangrijk dat we onze klanten kennen, dat ze tevreden zijn en dat we weten wat ze nodig hebben. Of dit nu gaat om de particuliere rijder die op zoek is naar een andere auto door een aankomende gezinsuitbreiding, of de schilder die als zakelijke klant een oplossing wil om zijn bus opgeruimd te houden en te voorkomen dat de verf door de bedrijfswagen slingert. Het uitgangspunt is dus niet het verkopen van een auto, maar het zorgen voor de mobiliteit van onze klant en alle factoren én gemakken die daarbij een rol spelen. Dat zorgt voor tevredenheid.

Om zoveel mogelijk mensen naar tevredenheid te kunnen helpen, zonder merkgebonden te zijn, zijn we ook gestart met de multimerkformule Eurorepar. Door onderdeel te zijn van dit netwerk kunnen we onze klanten onderhoud en reparatie bieden voor alle merken. Zo dragen we zorg voor de zekerheid in de mobiliteit van onze klanten.

Tevreden klanten vertellen je verhaal.

Zelf houd ik me bezig met die klanttevredenheid. Dat doen we niet alleen voor onszelf, het is ook een factor waarop we als dealer beoordeeld -willen- worden. Zo krijgen alle klanten na het bezoek aan onze werkplaats een e-mail waarin ze ons kunnen beoordelen en nieuwe klanten kunnen een telefoontje van mij verwachten. Omdat we het belangrijk vinden om te weten wat er leeft bij onze klant geven we daar keer op keer aandacht aan en het helpt ons beter te worden. Wanneer een klant de beoordeling invult ontvangen ze als beloning een gratis wasbeurt voor in onze carwash.

Voor tevreden klanten heb je mensen nodig.

Het vinden van mensen is ook onderdeel van mijn takenpakket. Ik bel de sollicitanten, plan de afspraken en voer de sollicitatiegesprekken. Zo hebben we de afgelopen tijd verschillende vacatures gehad die we op korte termijn moesten zien in te vullen. Dat ging niet vanzelf en ondertussen werden we platgebeld door recruiters die ons wel konden helpen. Die werkwijze past helemaal niet bij ons, dus moesten we op zoek naar andere manieren.

Toen dat ter sprake kwam met onze accountant Johan Roon, wees hij ons erop dat ze bij WEA  voorzien in ondersteuning bij werving en selectie. Zo raakten we hierover in gesprek met Henri van Koeveringe van de afdeling HR & Payroll en hij ging meteen in actiemodus om te ontdekken wat wij nodig hadden.

Werving en selectie.

Wat ik hier vooral fijn aan vond was dat hij eerlijk was. Hij gaf meteen aan dat het invullen van technische functies een grote uitdaging zou worden, maar voor de baliemedewerkers zag hij wel kansen in zijn netwerk. Al gauw kregen we een aantal namen door van mensen die we konden benaderen, doordat hij onze wensen en behoefte kende deed hij de voorselectie. Als de behoefte er was sloot Henri ter ondersteuning aan bij de sollicitatiegesprekken. Je voelt de betrokkenheid en dat zorgt ervoor dat je het echt samen doet.

Dit leidde ertoe dat we twee nieuwe baliemedewerkers hebben kunnen vinden. Eén door de inspanningen van WEA, de ander uit ons eigen netwerk met een ondersteunende rol voor Henri.

Voor ons was het belangrijk dat deze twee met elkaar zouden klikken, maar hoe ontdek je dat? Ook daar was Henri met zijn advies: “Laat ze samen wat gaan eten en een pilsje drinken.” Het kan soms zo eenvoudig zijn, maar ik had het zelf niet bedacht. Inmiddels werken beide heren samen en zijn ze het gezicht van ons bedrijf!

Wel zijn we nog steeds op zoek naar een technisch specialist. Dus mocht je geen recruiter zijn en ons hierbij kunnen helpen, de vacature staat op onze website: https://nobelpoort.nl/ons-team/vacatures/