Klantlogin

Hier vindt u de login mogelijkheden van onze portals en online services. Selecteer de gewenste dienst en log in met uw persoonlijke inlogcode.

Heeft u nog geen inloggegevens?
Neemt u dan contact met ons op.

Neem contact op

Klantverhalen

Klantverhalen | Geplaatst op 8 juni 2021

Zuidwest logistiek; onderscheiden in uitstraling, goed voor de dag komen én beloftes waarmaken.

In 2019 namen Jan Willem van der Voorden en Corné van Oeveren samen Zuidwest Logistiek over. Jan Willem was op dat moment zo’n 10 jaar werkzaam in het bedrijf. Hij begon als chauffeur en groeide door naar de afdeling planning, waarna hij een functie in HR aangeboden kreeg. Daardoor kwam zijn functie als planner vrij en moest hij op zoek naar een vervanger. Jan Willem nam zijn huidige compagnon Corné aan om zijn taken over te nemen. Toen het aanbod kwam om het bedrijf over te nemen, zagen beide heren een kans en leidde dat tot de overname.

In 15 jaar van een pakketdienst voor particulieren, naar een volwaardige transportpartner voor de zakelijke markt.

Het bedrijf is in 2006 opgericht door Johan Hoogerland, die begon een pakketdienst voor particulieren. Hij vestigde zich aan de Amundseweg in Goes. Eén van de omliggende bedrijven was op zoek naar een transporteur die hun producten naar verschillende filialen kon vervoeren. Dat is een flinke stap geweest in de groei en dienstverbreding van Zuidwest Logistiek vertelt Jan Willem.

Corné en ik hebben ons de afgelopen 3 jaar vooral gericht op het maken van een efficiëntieslag in het bedrijf. De manier waarop we onszelf presenteren met materieel en mensen, hoe we naar buiten treden met onze beloftes en een stuk automatisering om efficiënter te werken en die beloftes waar te kunnen maken. We hechten veel waarde aan betrouwbaarheid, dat is meteen ook één van de beloftes waarmee we onderscheidend kunnen zijn, dus dat moeten we blijven waarborgen.

Snel, betrouwbaar en op tijd: lukt dat altijd?

Ja dat lukt! Onze klanten moeten er 100% vanuit kunnen gaan dat ze op ons kunnen rekenen. Terwijl een klant door het magazijn loopt, op weg naar een product dat onderweg moet naar Groningen, bellen ze direct met onze planners en wordt er actie ondernomen. Door het persoonlijke contact en het snel uitwisselen van gegevens kunnen ze de klant razendsnel bedienen.

Deze manier van werken zorgt bij ons iedere dag voor een nieuw avontuur. Dat komt vooral omdat we vooraf niet weten wat de dag gaat brengen, wat we gaan vervoeren, hoe snel het ergens moet zijn en wie van de chauffeurs dat uiteindelijk gaat doen. Het is iedere dag een nieuwe puzzel om op te lossen. Dat maakt dit werk ook zo leuk!

Binnen Zeeland streven we naar een aanrijtijd van 30 minuten. Dat is snel, maar met vestigingen in Terneuzen, Tholen en Goes én een flexibel team kunnen we dat ook bijna altijd waarmaken.

In alles moet te zien zijn dat je een Zuidwester bent.

Met onze transportafdeling zoeken we voor iedere klant een oplossing. Ons klantbestand is divers. We bevoorraden supermarkten en winkels in heel de Benelux, maar we  rijden bijvoorbeeld ook voor de bakker. Samen met onze chauffeurs bekijken we steeds de vragen en het type werk waardoor we zeker weten dat het echt bij ons past.

Zelf ben ik erg gericht op een goede balans in werk en privé, mijn motto: ga fluitend naar je werk! Dat heeft invloed op het werkplezier van de chauffeur.

Natuurlijk willen we iedere klant bedienen en behouden, maar dit mag niet ten koste gaan van onze chauffeurs. Zij zijn ons visitekaartje, uitblinken als een Zuidwester dat is de kracht.

Alle logistieke vraagstukken geregeld 

Groei is niet persé ons doel. We moeten ons blijven onderscheiden, beloftes na blijven komen en blijven communiceren. We delen onze werkwijze op social media en dat levert vragen op uit zowel Nederland als binnen Europa waar opdrachten uit voortkomen.

We willen voor onze klanten de partner zijn, en vooral blijven, bij alle logistieke vraagstukken. Kortom, wat je ook bij ons naar binnen schuift, wij gaan er mee aan de slag en zorgen dat het op de plaats van bestemming komt, snel en efficiënt. 

WEA

Dat verwachten we ook van een accountant. WEA Zuid-West verzorgt voor ons de loonadministratie waar Henri van Koeveringe en Niels Harinck onze contactpersonen zijn, leuke mensen!

Daarnaast zijn ze ook sparringpartner op het gebied van HR, want de huidige tijd vraagt om de juiste adequate oplossingen. Denk aan verzuim-vraagstukken, personeelssubsidies en arbeidsjuridische zaken. Dan is het fijn om snel te kunnen schakelen met adviseurs met veel kennis van en ervaring in HR.

Dat er snel geschakeld kan worden, vinden   we erg belangrijk. Zo wordt de loonadministratie efficiënt ingeregeld en gekeken hoe we zoveel mogelijk kunnen automatiseren. Kortom samen denken en uitvoeren!